poniedziałek, 1 sierpnia 2011

kurze łapki dla wzmocnienia stawów i kości

Wiem jak ważne jest utrzymanie w dobrym stanie kości i stawów u psów. Szczególnie jest to konieczne u szczeniąt, które potrzebują dobrego startu. Podam przepis na kurze łapki z warzywami.
Składniki:
-kurze łapki ( kupujemy zależnie od wagi, wieku i wielkości psa. Ważne aby wywar nie stał dłużej niż 2-3 dni. Dla szczeniaków i psów małych ras 5 łapek spokojnie wystarczy na 2 dni, dla dyżych psów ok 1 kg łapek.)
-marchewki (zależy od tego ile łapek kupimy. Jak 5 łapek to 1-2 łapki zależnie czy pies lubi marchewki, jka 1 kg to 2-4 marchewki)
-groszek (niekoniecznie ale urozmaica dietę i jest w prawie każdej karmie dla psów)
-natka pietruszki (jest źródłem wielu witamin i poprawia florę bakteryjną)
Sposób przygotowania:
1. Kroimy marchewkę w kostkę i pietruszkę,
natka pietruszki,groszek i marchewka
2. Wlewamy wodę do garna ( nie za dużo, nie za mało. Tak aby wywar nie był za gęsty, a ni za rzadki), przedtem możemy sparzy łapki,
wlewamy zimną wodę do garnka
możemy sparzy łapki wrzątkiem

3. Wrzucamy łapki, marchewkę, groszek i natkę pietruszki,
wrzucone łapki
dodajemy pozostałe składniki

4. Gotujemy ok 1,5 godziny,
stawiamy na ogień
gotujemy ok 1,5h

5. Wyjmujemy łapki i kroimy na drobne kawałeczki i odcinamy pazurki,  nie wylewamy wody! W tej wodzie znajdują się teraz wszystkie najlepsze składniki, wylanie jej spowoduje zepsucie całego wywaru),
wyjmujemy i kroimy na drobne kawałeczki
6.Wrzucamy łapki i gotujemy, aż do zagotowania. Czekamy chwilę niech się pogotuje,
7. Odstawiamy z ognia. Czekamy, aż ostygnie i wkładamy do lodówki,
8. Czekamy, aż zrobi się galareta (musi wygląda jak zimne nóżki)
9. Podajemy psu, możemy mu to wymieszać z suchą karmą wtedy jego posiłek będzie w 100% pełnowartościowy niezależnie jaką karmę dostaje.

Uwaga!
Danie to powinno by podawane jak najczęściej. Jesli Twój pies nigdy nie miał mieszanej karmy suchej z mokrą musisz ostrożnie połączy obydwie karmy. w następnym poście dowiesz się jak połączyć ze sobą lub zmienić na inną karmę! wszystko jest opisane z wykresem i na pewno się połapiecie:)

*Przepis wymyśliłam ja uwzględniając dodatki.
*Tragiczna jakoś zdjęć, ale trudno gotować i robi zdjęcia

3 komentarze:

  1. Mój psiak uwielbia kurze łapki !
    Dobrze , że jest przepis !
    Na pewno zrobie to mojemu psiaczkowi !

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie opisane ...
    Napewno zrobię to mojemu pupilowi ; ]

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje psiny uwielbiają kurze łapki, ale to nie ja im gotuję. Dobry przepis. Nie wiem, czy warzywa się powinno mielić, ale tak też jest dobrze.

    OdpowiedzUsuń